FANDOM

Elias BfB studio

Elias i BfB-studio 20 minutter før resten av publikummene ble sluppet inn.

Elias på beat for beat

Elias Veine Wiig i publikum

Ivar D og Elias

Wiig med Ivar Dyrhaug

Elias Wiig og Atle Pettersen

Wiig med Atle Pettersen

Wiig&Lien

Wiig med kapellmester Trond Lien

Elias & Nagell, håndhilsing

Wiig og Trond Nagell-Dahl håndhilser

Brevik, Wiig, Aspesæter

Wiig med BfB-pianist Lars Andreas Aspesæter og Marianne Brevik fra BfB-redaksjonen.

Elias Veine Wiig (født 27. april 1995 i Fredrikstad) er Norges største Beat for Beat-fan. Wiig har vært fan av programmet siden 2002. I Sesong 2017 var Wiig publikum på alle sendingene sammen med bekjente.

- Jeg har hatt lyst til å være publikum på hele sesonger flere ganger, men skole og/eller jobb har alltid vært i veien. Denne gangen ville jeg ha muligheten, så da spurte jeg sjefen min om det var mulig å få fri disse dagene, og det fikk jeg, forteller han og legger til: Nå skal jeg spørre om neste sesong også.

- Det finnes veldig mange store fans av Beat for Beat, men ingen er så stor som meg. Vi er to stykk i Norges land som er den største, og det er meg og Hans Smedsrud

Wiig har lenge hatt veldig lyst til å se alle episodene av programmet igjen. "Det er et stort ønske jeg hadde. Jeg sendte flere mailer til NRK og spurte om jeg kunne kjøpe alle episodene på DVD til privat bruk. Til Wiigs store skuffelse kunne han ikke det pga kopiretten. I September 2016 fikk Elias Veine Wiig jobb hos NRK Østfold, der har han nå tilgang til alle programmene som eksisterer av Beat for Beat. "Jeg er overlykkelig. Grunnen til at jeg ville se alt var først pga vignetten, som jeg synes er fengene og littegrann forskjellig hver gang. Nå som jeg har tilgang ser jeg på hele episodene, selvfølgelig".

Wiig har Beat for Beat-kjenningsmelodien til programmet som ringeklokke-melodi i leiligheten sin.

Eksterne lenker Edit